
	SAMOPOŠTOVANJE  DJETETA
	
	Samopoštovanje djeteta je slika o sebi.Samopoštovanje je svijest o vlastitoj vrijednosti, njegovim jakim stranama i slabostima.
	Samopoštovanje se  razvija cijelog života.U školskoj dobi se razvija :
	•    na  temelju procjene školskog uspjeha - uspoređuju svoj uspjeh s uspjehom druge djece i stvara sliku o vlastitoj vrijednosti
	•    na temelju uspjeha u rješavanju socijalnih problema (odnosa s vršnjacima)
	•    na osnovu reakcija roditelja i drugih odraslih osoba osobito onih koje vole i koje su mu važne
	
	Dijete koje ima visoko samopoštovanje:
	•    vjeruje i sigurno je u svoje sposobnosti
	•    lakše nalazi prijatelje
	•    zna donositi odluke
	•    ima bolji uspjeh u školi što nadalje povećava njihovo samopoštovanje
	•    očekuje uspjeh
	•    zna se oduprijeti negativnom utjecaju vršnjaka:lakše će se oduprijeti nekim izazovima kao ponuđenom alkoholu i drogi
	
	Dijete koje ima nisko samopoštovanje:
	•    podcjenjuje svoje sposobnosti
	•    ima negativno mišljenje o sebi.
	•    svoje neuspjehe pripisuje vlastitoj nesposobnosti
	•    uspjeh pripisuje sreći
	•    sklono je tražiti odobravanje od drugih
	•    unaprijed odustaje od aktivnosti jer očekuje da će doživjeti neuspjeh i da će ga drugi odbaciti
	U uspoređivanju s drugom djecom dječacima su u procjeni važnije sposobnosti i talenti, a djevojčicama tjelesni izgled i uspjeh među vršnjacima.
	
	Dijete stvara sliku o sebi ovisno o tome kako roditelj verbalnim izjavama i neverbalnim porukama  reagira na djetetov neuspjeh, uspjeh, odluke koje donosi, njegovo ponašanje u raznim situacijama.
	
	Roditelj pomaže djetetu da razvije samopoštovanje kad:
	
	•    češće zapazi ono što je dijete dobro učinilo i to kaže  
	•    ne kritizira dijete (smotan, zločest, loš)  nego njegovo neprihvatljivo ponašanje
	•    potiče dijete da govori pozitivno o sebi (ovo ću riješiti ako se potrudim)
	•    potiče da otvoreno govori o osjećajima
	•    ne uspoređuje s drugima
	•    pomaže da realno  prihvati svoje jake i slabe strane
	•    potiče da samo opaža svoje pozitivne strane i napore i samo se za to pohvaljuje
	•    uči dijete donositi odluke i rješavati probleme i tako ga uči preuzeti odgovornost za svoje ponašanje (uči se griješiti i greške ispravljati)
	•    uči dijete postavljati male ciljeve i ostvarivati ih
	
	Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i samo ako ga prihvatimo onakvim kakvo ono jeste pomoći ćemo mu razviti potencijale koje ono ima.
	 
| DOPODNE | |
| 0. | 7.10 - 7.55 | 
| 1. | 8.00 - 8.45 | 
| 2. | 8.50 - 9.35 | 
| veliki odmor: 9.35 - 9.45 | |
| 3. | 9.45 - 10.30 | 
| veliki odmor: 10.30 -10.40 | |
| 4. | 10.40 - 11.25 | 
| 5. | 11.30 - 12.15 | 
| 6. | 12.20 - 13.05 | 
| 7. | 13.10 - 13.55 | 
| POPODNE | |
| 0. | 13.10 - 13.55 | 
| 1. | 14.00 - 14.45 | 
| 2. | 14.50 - 15.35 | 
| veliki odmor: 15.35 -15.45 | |
| 3. | 15.45 - 16.30 | 
| veliki odmor: 16.30 -16.40 | |
| 4. | 16.40 - 17.25 | 
| 5. | 17.30 - 18.15 | 
| 6. | 18.20 - 19.05 | 
| 7. | 19.10 - 19.55 | 
| « Svibanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne | 
| 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |